Leverans

Leveransmetod och ombud

Alla våra produkter som går att köpas finns också i lager. Vi levererar med Postnord som är rikstäckande med ca 1 600 postombud. Samt DHL. Vanligtvis levereras försändelser direkt hem till dig. Skulle paketet vara skrymmande (tjockare än tre cm) så får du en avi i brevlådan alternativt sms- eller mailavisering. Du hämtar sedan ut paketet på ditt närmsta ombud/utlämningsställe t.ex. ICA, Coop, Hemköp m.fl. När du hämtar ett paket, rekommenderat brev eller postförskott hos ett ombud, eller tar emot en leverans hemma, behöver du kunna legitimera dig. Visa alltid giltig legitimation. Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen. Hämtar du åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation. Om det är ett rekommenderat brev behöver dessutom båda skriva under. Paketet finns kvar hos ombud/utlämningsställe i två veckor. Ej uthämtade paket returneras till oss och vi förbehåller oss rätten att debitera 200 SEK för returfrakt och administrativa kostnader.

Leveranstid

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar och beräknas från det att beställningen görs till dess att du mottagit varan hem till dig, alternativt levererats till ett postombud/utlämningsställe d.v.s. total leveranstid. Alla varor som finns till försäljning finns också i lager. Vi ansvarar ej för Postnords leveransförsening. Vid exceptionellt hög efterfrågan på våra kläder kan leveranstiden öka något, det är ovanligt och vi svarar snabbt på leveransfrågor på kundservice@toplady.se Om vi inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan onödigt dröjsmål om anledningen till förseningen. Du informeras då även om ny leveranstidpunkt om det är möjligt. Om vi inte kan åtgärda felet inom skälig tidpunkt och leveranstid är av väsentlig betydelse har du rätt att häva köpet. En beställning kan makuleras om vi får informationen innan vi skickar den. Vi skickar varje dag kl. 11:00 svensk tid.